niedziela, 28 lipca 2019

Skale modalne - ogrywanie tercje

Jak ćwiczyć skale, Skale modalne

Skale modalne można ogrywać na wiele różnych sposobów a jednym z nich jest ogrywanie w tercjach. Takie zastosowanie ogrywania skal znacznie uprzyjemnia samo ćwiczenie, jak również wyrabia słuch oraz wpływa korzystnie na koordynację rąk, usprawnia samo kostkowanie i palce.

Skalę graną w ten sposób można zastosować podczas improwizacji, bądź grania solówek ale jest to tylko schemat i nie należy się go sztywno trzymać. W przykładzie skala zagrana jest w jednej superpozycji, zaczynając od dźwięku C ale można w ten sam sposób ogrywać każdą inną superpozycję tej skali zmieniając tonację. Tak samo postępujemy z każdą inną skalą.

Ćwiczenie polecam wykonywać w wolnym tempie i bardzo dokładnie oraz z metronomem, a najlepiej do jakiegoś podkładu w tej tonacji. Gra skal z podkładami uprzyjemnia samo jej ćwiczenie oraz wpływa i usprawnia słuch. Wraz z wzrostem umiejętności tempo można zwiększać.

Na wideo poniżej można posłuchać brzmienia tej skali w tempie szybkim oraz trochę wolniejszym. Wiem pewnie pomyślicie że i tak szybko to gram a mi samemu wydaje się że trochę się zagalopowałem :) ale tak już nagrałem i postanowiłem zostawić.

Poniżej również umieściłem tabulaturę z tą skalą  w jej odpowiedniej superpozycji na gryfie gitary.


Tabulatura:


Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz