wtorek, 20 października 2020

Tanie i dobre struny do gitary elektrycznej

Tanie struny do gitary

Struny do gitary elektrycznej, akustycznej, bądź klasycznej to bardzo ważny element gdyż gitara bez nich po prostu nie zagra i jest to oczywiste. Na rynku muzycznym gitarowym jest bardzo dużo producentów różnych strun ich rodzai, grubości oraz jakości a wybór jest tak spory że czasem potrafi to wprowadzić gitarzystę o zawrót głowy.

Wybierając struny z mojego punktu widzenia najlepiej postawić na dobrą jakość a cenę "odłożyć" w miarę swoich możliwości na drugi plan, gdyż struny dobrej jakości będą dobrze stroić, nie powinny się szybko zrywać, będą trwalsze a odpowiednio zadbane wytrzymują znacznie dłużej.

Więcej informacji na temat strun gitarowych znajdziesz w tym wpisie - rodzaje strun gitarowych.

Jak dbać o struny gitarowe pisałem w tym artykule.

W niniejszym wpisie temat związany z jednym konkretnym rodzajem powiedzmy tanich strun gitarowych które stosuję osobiście od jakiegoś już dłuższego czasu. Przetestowałem wiele różnych kompletów budżetowych, tanich strun do gitary elektrycznej jak i akustycznej przeważnie o rozmiarze 10 - 46 gdyż na takich gram.

Z tymi tanimi strunami jest naprawdę różnie, jedne nie stroją zbyt dobrze z innymi bywają problemy podczas ustawiania menzury a jeszcze inne dość często się zrywają. Zdarzyło mi się podczas eksploatacji tanich kompletów że struna E i B zerwała się już po jednym dniu gry.

Tanie struny znacznie szybciej się zużywają ale to też zależy od zastosowanych materiałów podczas ich produkcji oraz dbania o struny warto wiec przetrzeć je bawełnianą szmatką po skończonej grze a nawet specjalną szczotką aby po grze pozbyć się brudu również w owijce strun basowych ale przejdźmy do rzeczy.

Tanie i dobre struny:

Czy takie struny istnieją? Od czasu jak zacząłem stosować strun Harley Benton to do dziś jestem zdumiony ich trwałością, jakością a przede wszystkim ich ceną. Te struny w moim odczuciu zdały egzamin na piątkę z plusem a w dodatku kosztują grosze bo około 10 zł za komplet.

Struny te wyszły w dwóch rodzajach z dodatkową struną E i B w komplecie te są ciut droższe oraz bez tych dodatkowych strun które są tańsze.

Stosuję te struny już jakiś czas o grubości 10 - 46 w różnych gitarach elektrycznych i nigdy nie zdarzyło mi się żebym miał z nimi jakieś problemy. Struny stroją i po odpowiednim "uciągnięciu" trzymają strój stabilnie ale również nie zrywają się a brzmią naprawdę dobrze.

Żywotność strun:

Stosuję je dość długo i w różnych odstępach czasu je wymieniałem ale jak wspomniałem wyżej, dbam o struny i przecieram je po prawie każdej dłuższej grze. Najdłużej jak sobie przypominam to struny miały coś około 2 -3 miesiące i dalej grały względnie dobrze.

Wiadomym jest że zależy to od intensywności gry oraz jak często gramy ale również od dbania o struny. W mojej opinii struny te wytrzymują bardzo długo i nie tracą szybko swojego "metalicznego" brzmienia w przeciwieństwie do innych strun z niskich półek cenowych.

Struny te są o różnych rozmiarach dlatego czasem jak ktoś pyta o grubość strun to polecam kupić sobie trzy komplety właśnie tych bo są tanie i sprawdzić na jakiej grubości gra się nam najlepiej na temat doboru grubości strun będzie osobny wpis.

Dlaczego napisałem ten post:

Ten wpis nie jest reklamą a moją subiektywną opinią, gdyż te konkretnie struny bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły porównując je do wielu tanich innych kompletów których również używałem są bez porównania a cena za ten produkt jest bardzo niska. 

Te struny to bardzo dobre połączenie jakości do ceny z przewagą na jakość. Może wraz ze strunami nie dostajemy jakiegoś super opakowania z naklejkami w gratisie jak ma to nieraz miejsce przy strunach droższych ale opakowanie zda się na tyle że po założeniu strun wyrzucimy je a naklejka pewnie zawieruszy się gdzieś w szufladzie.

Osobiście polecam ten produkt jako bardzo dobrej jakości do ceny, również jako dodatkowy zapasowy komplet gdyż nigdy nie wiemy kiedy się przyda. Nie sprawdzałem natomiast innych grubości tych strun a jedynie 10 - 46 które stosuję nawet do dziś i polecam!

Gdzie kupić takie struny? Ja polecam link poniżej do sklepu gitarownia, 9 zł za komplet strun to prawie jak za darmo dostać dobre struny.

Harley Benton 281183 struny | 11-52
Harley Benton 281183 struny | 11-52
9.90 PLN
Harley Benton 168992 struny | 9-42
Harley Benton 168992 struny | 9-42
8.99 PLN
Harley Benton 168993 struny | 10-46
Harley Benton 168993 struny | 10-46
9.00 PLN

1 komentarz:

  1. Te struny dają radę i są tanie, też je stosuję od jakiegoś czasu i jestem zadowolony. Polecam

    OdpowiedzUsuń