czwartek, 25 lipca 2019

Skala C jońska - ćwiczenia i ogrywanie

Jak ćwiczyć skale na gitarze, Skale na gitarę

Skale są niezastąpionym elementem sztuki jaką jest improwizacja oraz gra, dotyczy to każdego instrumentu nie tylko gitary. Skale można ćwiczyć oraz ogrywać na wiele różnych sposobów a w tym wpisie zaprezentuję jeden z nich.

O skalach modalnych na gitarę pisałem w tym wpisie - skale modalne.




Skalę sposobem zaprezentowanym w niniejszym wpisie można nie tyle co ćwiczyć to również zastosować jako przejście z solówki do podkładu bądź zakończenie solowe w jakimś utworze, co daje całkiem ciekawe efekty brzmieniowe. Z dźwięków skali można budować własne melodie i pasaże.

Skalę tą zagrałem tylko z góry do dołu ze względu na fajny charakter i zakończenie na riffie C. Sam nie wiem dlaczego ale tak mi po po prostu dobrze zabrzmiało z podkładem.

Skalę można a nawet powinno się ogrywać i ćwiczyć w dwie strony tj. z góry do dołu i z dołu do góry, będzie to rozpisane w tabulaturze ale można również tak jak ja zagrałem ponieważ tu nie ma ograniczeń.

Poniżej wideo prezentujące tą skalę oraz taby i podkład w różnych tempach. Skalę ćwiczymy w wolnym tempie i dopiero kiedy się wprawimy i zacznie nam płynnie wychodzić tempo możemy stopniowo i bardzo małymi krokami zwiększać.

Pamiętajcie że nawet kiedy potraficie już szybko zagrać to i tak należy ćwiczyć w tempie wolnym oraz bardzo dokładnie.


Tabulatura:

Jak ćwiczyć skale, Skale, Tabulatura

Powodzenia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz