niedziela, 4 sierpnia 2019

Podstawki pod odsłuchy DIY

Podstawki pod monitory DIY

Podstawki pod odsłuchy to bardzo przydatna rzecz gdy nie mamy specjalnego biurka z bocznymi podwyższeniami lub osobnych statywów na których można postawić odsłuchy. Takie podstawki sprawią również że na biurku będzie znacznie więcej miejsca gdyż pod podstawkami mamy wolną przestrzeń.

Po za tym podstawki mają służyć również ku temu aby dwa odsłuchy znalazły się idealnie na wysokości naszych uszu kiedy siedzimy przy biurku. Jest to ważne szczególnie podczas wszystkich prac związanych z dźwiękiem np. podczas nagrywania lub miksowania ale również samej gry z użyciem symulacji gitarowych.

Jak wykonałem podstawki pod odsłuchy:

Z zamiarem wykonania podstawek pod monitorki, nosiłem już jakiś dłuższy czas a właściwie to chciałem po prostu kupić takie podstawki ale ciężko było dopasować jakieś fajne do mojego biurka i przestrzeni roboczej. Stąd zaczął się rodzić pomysł na wykonanie takich prostych podstawek.

Pierwsza koncepcja była taka że chciałem po prostu z płyty wyciąć po cztery kawałki drewna na odpowiedni wymiar a całość posklejać na kleju stolarskim. Jednak z biegiem czasu pomysł ten przerodził się w coś bardziej konstruktywnego i przydatnego. A pomysł ten zrodził się w jednym z marketów budowlanych w którym byłem na zakupach.

Dlaczego w markecie budowlanym? ponieważ tam dojrzałem ów metrowe stalowe szpile z których zostały wykonane podpórki pod podstawki. Pomył ten jest o tyle ciekawy że wysokość podstawek jak i kąt nachylenia, można regulować na tych szpilkach co ma bardzo przydatne  i praktyczne zastosowanie oraz jest wygodne.

Sam podest to zwykła płyta wiórowa z fornirem drewnianym, docięta na odpowiedni wymiar a brzegi zostały przeszlifowane na pół okrągło. Całość wyszlifowana papierem ściernym. W podestach nawierciłem otwory ciut mniejsze niż średnica szpilki a zrobiłem to tylko dlatego że otwory w drewnie zostały nagwintowane :) i o dziwo udało się to zrobić. Szpilki nie dość że są wkręcone w podest to dodatkowo ściśnięte dwoma śrubami.

Podstawki zostały polakierowane lakierobejcą pod kolor biurka, położyłem chyba dwie warstwy i muszę powiedzieć że wyglądają świetnie. W dodatku dzięki nóżkom ze szpilek zyskałem trochę więcej przestrzeni na biurku gdyż pod podstawkami jest sporo miejsca.

Myślę że warto takie podstawki wykonać samemu, nie jest to żadną wielką filozofią ale trzeba posiadać choć by minimum podstawowych narzędzi oraz pewne zdolności manualne. Wykonanie tych podstawek zajęło mi kilka godzin z pomalowaniem.

Na poniższych zdjęciach widać jak dużo miejsca zyskałem na biurku dzięki zastosowaniu stalowych szpil jako podpórki. Polecam!

Podstawki pod monitory

Podstawki pod monitory studyjne

Podstawki pod monitory, Podstawki pod odsłuchy

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz